Αντί προγράμματος:
α) Σκηνοθετικό σημείωμα
Σκηνοθετικό σημείωμα
Η Αντιγόνη είναι
αθώα. Καταδικάστηκε αδίκως. Αυτό το αποφάσισε η ανθρωπότητα από τον καιρό του
Σοφοκλή μάλλον. Το περίφημο «μέτρο» για το οποίο μιλάνε οι τραγωδίες φαίνεται
να χάνεται στις μέρες μας. Ο Ανουίγ ξαναμίλησε για την Αντιγόνη, ο Μπρεχτ
επίσης. Η Αντιγόνη δεν πέθανε ποτέ.
Οι –πάντα
ανθρωπογενείς- μάστιγες της κοινωνίας μας, και γενικά των δυτικών κοινωνιών,
αυξάνονται. Και η προτεραιότητα που δίνει η πολιτεία για την καταπολέμηση τους
δεν έχει κάποια λογική. Οι σύγχρονοι Κρέοντες διαιωνίζουν την έχθρα, το μίσος,
τον ρατσισμό, την μισαλλοδοξία, τον φασισμό και δεν υπάρχει αρκετή… Αντιγόνη.
Τρομάζω όταν
διαβάζω τα σχόλια κάτω από το άρθρο για τους πρόσφυγες, για τους ομοφυλόφιλους,
για τους μουσουλμάνους, για τους Τουρκοκύπριους, για τους οποιουσδήποτε…
άλλους. Τρομάζω όταν βλέπω τόσο μίσος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αλλά δεν
τρομάζω όταν βλέπω ειδήσεις γιατί πάθαμε μάλλον ανοσία στον τρόμο. Δεν
τρομοκρατούμαστε αλλά συμφωνούμε ότι η τρομοκρατία της κακιάς Μέσης Ανατολής
μαστίζει την καημένη την Δύση.
Ο λευκός
τρομοκράτης στη Νέα Ζηλανδία μετέδωσε τις αισχρές του πράξεις μέσω του Facebook. Έτσι θα κάνει και η Αντιγόνη! Αλλά χωρίς
όπλα, χωρίς να σκοτώσει κανέναν. Κανέναν, εκτός από τον μυθικό εαυτό της. Και
θα το κάνει, όχι για να σώσει την λευκή ή την Άρια φυλή. Θα το κάνει μήπως και
σωθεί κάποιος άλλος, μήπως και σωθεί ο Άνθρωπος, μήπως και σωθούν τα αισθήματα
και τα δικαιώματα της αξιοπρέπειας και του σεβασμού.
Η Αντιγόνη του
κειμένου τούτου είναι στο χείλος της καταστροφής, όχι της δικής της μονάχα
καταστροφής, αλλά στο χείλος της καταστροφής της ανθρωπότητας και της
ανθρωπιάς, στο χείλος του «αύριο» μας. Ο Σοφοκλής δεν μας δείχνει την
αυτοκτονία της Αντιγόνης, οι τραγικοί ποιητές δεν μας δείχνανε φόνους επί
σκηνής, σήμερα τα βλέπουμε κάθε μέρα στις ειδήσεις. Ούτε αυτή η Αντιγόνη θα το
κάνει μπρος στα μάτια μας, αλλά θα αφήσει αποδείξεις. Τούτο το βίντεο, όπως αυτά
που αφήνουν οι αυτόχειρες, οι τρομοκράτες, οι εκτελεστές, αλλά αυτό το βίντεο
είναι το μανιφέστο της αγαπω-αλλοδοξίας.
ΥΓ. Δεν έχω να
ευχαριστήσω κανέναν, γιατί το έκανα μόνος και με άκρα μυστικότητα. Λυπάμαι που
δεν έχω να ευχαριστήσω κανέναν, γιατί πιστεύω ότι το θέατρο είναι ομαδικό
άθλημα. Άρα θέλω μια χάρη. Αυτά που θα ακολουθήσουν από αληθινή ανάγκη,
καλλιτεχνική, κοινωνική, θεατρική να τα κάνουμε μαζί. Μπας και βοηθήσουμε την
Αντιγόνη να βρει… Ανθρώπους.
Φώτης Φωτίου - Βιογραφικό
Σπούδασε
Νεοελληνική Φιλολογία και έπειτα Υποκριτική, απέκτησε επίσης Μεταπτυχιακό στις
Θεατρικές Σπουδές. ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ:
Χάρολντ στο Χάρολντ και Μωντ (Σατιρικό Θέατρο 2019, σκηνοθεσία: Δέσποινα
Μπεμπεδέλη), διάφορους ρόλους στην παράσταση Οι τρίπλαροι τζαι ο Δράκος της
μηλιάς (Θέατρο ΑντίΛογος 2016-2019, σκηνοθεσία: Αλεξία Παπαλάζαρου) και άλλους
βοηθητικούς ρόλους στους Όρνιθες του Αριστοφάνη (ΘΟΚ 2014, σκηνοθεσία: Βαρνάβας
Κυριαζής). ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τρομάρας του
Γ. Βιζυηνού (Θέατρο Αντίλογος, 2017) και Goblin Market των
Λαμπριανίδου-Φωτίου (ΤΕΧΝΩΝ Θέατρο 2017). ΒΟΗΘΟΣ
ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: Δεσποινίς Τζούλια (Θέατρο Λέξη 2016) και Βοηθός των σκηνοθετών
Νεοκλή Νεοκλέους (Ιππόλυτος, ΘΟΚ 2015) και Αθηνάς Κάσιου (Φυλές, ΘΟΚ 2018). Διδασκαλία Κυπριακής Νοηματικής Γλώσσας
για τις ανάγκες των παραστάσεων Αστερισμοί του Νικ Πέιν (ΘΟΚ, 2014, σκηνοθεσία:
Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος) και Φυλές της Νίνα Ρέιν (ΘΟΚ, 2018, σκηνοθεσία: Αθηνά
Κάσιου). ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ για το θέατρο: Ικέτιδες
του Ευριπίδη (ΤΕΧΝΩΝ Θέατρο 2018 - αναλόγιο), Ηλέκτρα του Σοφοκλή (Σατιρικό
2017), Δεσποινίς Τζούλια του Στρίνμπεργκ (Θέατρο Λέξη 2016) και Ιππόλυτος του
Ευριπίδη (ΘΟΚ 2015). ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ:
Αντιγόνη, Τραχίνιες του Σοφοκλή, Αγαμέμνονας, Χοηφόρες, Ευμενίδες του Αισχύλου,
Νεφέλες, Πλούτος, Όρνιθες του Αριστοφάνη.
Μπορείτε να δείτε το performance εδώ
Μπορείτε να δείτε το performance εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου