Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2019

Halil

Για τον Χαλίλ* 

Ξύπνησα κι ένιωσα ότι έλειπε η καρδιά μου.
Είδα σε όνειρο 
Πως σκότωσα 
Και ξύπνησα αμέσως. 
Δεν είμαι εγώ. 
Όχι, δεν είμαι εγώ. 
Δεν είναι λογική. 
Σκοτώνω σημαίνει πατρίδα 
Σκοτώνω σημαίνει Ευαγγέλιο 
Και εγώ από πολλού αποκληρώθηκα. 
Περίεργο πράγμα τα ονείρατα 
Δεν λογαριάζουν φόβους 
Ξεσπούν, συμβαίνουν 
Κι ας ορκίστηκες να μην τα σκέφτεσαι. 
Ξύπνησα όμως. 
Μα πονάω ακόμα κι απ’ την σκέψη.



Ο Χαλίλ Καραπατσιάογλου, ΤΚ αντιρρησίας συνείδησης, μπήκε σήμερα στις φυλακές των κατεχομένων. Θα μείνει εκεί για είκοσι ημέρες γιατί αρνείται να πληρώσει το πρόστιμο των δύο χιλιάδων τουρκικών λιρών, για την άρνηση του να εκτελέσει τα «καθήκοντά» του ως έφεδρος.

Αντιρρησίας συνείδησης ονομάζεται ο/η κάθε πολίτης που αρνείται να υπηρετήσει τον στρατό για ιδεολογικούς, συνειδησιακούς ή και θρησκευτικούς λόγους. Τόσο τα Ηνωμένα Έθνη όσο και το Συμβούλιο της Ευρώπης έχουν προωθήσει την ιδέα της αντίρρησης ως ανθρώπινο δικαίωμα, αλλά μόνο ελάχιστες χώρες επέλυσαν νομικά το ζήτημα. Οι περισσότερες χώρες ακόμη και σήμερα τιμωρούν με φυλάκιση αυτούς που αρνούνται να υπηρετήσουν τους εθνικούς στρατούς ή τους εκδικούνται είτε με μεγαλύτερης διάρκειας εναλλακτικές θητείες είτε με έμμεσες διακρίσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου