Τετάρτη 5 Ιουνίου 2013

ΘΟΚ: τα πάνω και τα κάτω

Το κτίριο
+ Το κτίριο είναι εντυπωσιακό οφείλουμε να παραδεκτούμε.

- Μικρός χώρος στάθμευσης για το προσωπικό, τους τεχνικούς και τους ηθοποιούς. Και απορώ γιατί ο δήμος Λευκωσίας θέλει να κάνει το διπλανό parking πάρκο, ήθελα να ξερα που θα πρέπει να παρκάρουμε οτ-ΑΝ γίνουν όλα αυτά για να δούμε και εμείς μια παράσταση.

+ Επιτέλους μετά από χρόνια το κρατικό θέατρο απέκτησε στέγη και δεν τρέχουμε στο Δημοτικό Θέατρο Λατσιών για να δούμε παράσταση.

- Δεν μπορούμε να μην ακούμε από την άλλη τους τεχνικούς: τεχνικά προβλήματα με τον εξοπλισμό ή και με το ίδιο το κτίριο όπως για παράδειγμα για την κεντρική σκηνή τα καμαρίνια βρίσκονται δυο ορόφους μακριά κτλ. Τελευταίο τεχνικό πρόβλημα ήταν το σπάσιμο δυο υαλοπινάκων στο φουαγιέ του κτιρίου λόγω... διαστολής.

Ρεπερτόριο και θίασος:
+ Η επιλογή των έργων ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακή. Ήταν μια καλή αρχή για το κρατικό θέατρο, έδωσε ώθηση και χάρηκα που έβλεπα γεμάτες αίθουσες. Έξυπνες επιλογές και πρωτότυπες.

- Η ακύρωση ενός “μεγάλου” έργου από το ρεπερτόριο δεν ήταν τόσο απογοητευτικός για το θεατρικό κοινό αλλά ήταν περισσότερο παράγοντας πρόκλησης χάους στον προγραμματισμό του θεάτρου. Ο λόγος για τον “Ματωμένο γάμο” σε σκηνοθεσία του κ. Νεόφυτου Ταλιώτη τον οποίο απ' ότι φαίνεται δεν θα δούμε ούτε την επόμενη σεζόν. Για το κενό που δημιουργήθηκε ανεβάστηκε άρον-άρον η παράσταση “Γεθσημανή” (για την οποία την κριτική μου θα βρείτε εδώ) και η “Φιλονικία” του Μαριβώ σε σκηνοθεσία κ. Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη προήχθη σε έργο Κεντρικής Σκηνής (από Νέας Σκηνής) καταλαμβάνοντας περίτρανα τη θέση του Γάμου που δεν έγινε ποτέ.

+ Τα έργα που είδαμε φέτος από τον ΘΟΚ, τυχαία ή μη, ήταν πάντα στα πλαίσια των σκοπών και στόχων του οργανισμού όπως αυτοί διατυπώθηκαν στην εναρκτήρια συνέντευξη τύπου.

- Η ξαφνική “απόλυση” των Λούρα και Μουαΐμη. Αναγκαίο κακό ισχυρίζεται ο πρόεδρος του ΘΟΚ κάτι που αναιρέθηκε αν μη τι άλλο από την ίδια τη σεζόν, ο Σταύρος Λούρας επέστρεψε στον ρόλο του Μαγείρου στη “Σαμία” μετά από πιέσεις του σκηνοθέτη της παράστασης. Επίσης ο Γιώργος Μουαΐμης σκηνοθέτησε την παραγωγή “Το μπουφάν της Χάρλεϊ ή Πάλι καλά” της Νέας Σκηνής. Παράλληλα ο ηθοποιός Χάρης Κκολός έμεινε “ανενεργός” για όλη τη σεζόν αλλά ανανεώθηκε το συμβόλαιό του.

+ Η συμμετοχή της Κύπρου μετά από 2 χρόνια απουσίας στο Φεστιβάλ της Επιδαύρου...

- ... με τη Σαμία

+ Μια πρώτη σειρά μέτρων του ΘΟΚ όπως μείωση του εισιτηρίου για παιδικές παραστάσεις από 3 σε 2 ευρώ. Είθε να μην είναι η τελευταία.

- Η κατάργηση της Πειραματικής νομίζω θα κοστίσει στον ΘΟΚ, όχι χρηματικά. Θα έχει τελοσπάντων πνευματικές απώλειες. Η Πειραματική Σκηνή φιλοξένησε παραγωγές όπως η Διαβολιάδα (2011-12), Λίγο ακόμα (2010-11) και Ινκόγκνιτο (2008-9) που είχαν αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές. Ο εξαιρετικά ενδιαφέρον χώρος της Δημοτικής Αγοράς Αγίου Ανδρέα είναι -λέμε τώρα εδώ και 3 χρόνια- υπό κατασκευή από τον Δήμο Λευκωσίας.

Το ρεπερτόριο του ΘΟΚ για το 2012-13 σε διαφημιστικό έντυπο του καλοκαιριού του 2012. Δεν ανέβηκε τελικά ο "Ματωμένος Γάμος", "Η φιλονικία" πήρε τη θέση του και η "Γεθσημανή" τη θέση της "Φιλονικίας" και ανέβηκαν 3 έξτρα παραγωγές: "Το μπουφάν της Χάρλεϊ ή Πάλι καλά", "Καλι-Καντζάρ και Σια" και "Ινκόγκνιτό".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου